Laptop scharnieren reparatie

Laptop scharnier stuk? De scharnieren zijn belangrijk onderdelen van de laptop die tijdens gebruik de flexibiliteit bieden om te openen en te sluiten van uw laptop. Een kapot laptop scharnier kan uw laptop onbruikbaar maken, het vervangen van een gebroken scharnier kan uw laptop een langere levensduur geven en u de kosten besparen van de aanschaf van een nieuwe.

 

De symptomen van een laptop gebroken scharnier.

 

  • Er kan fysieke schade zijn in het scharnier of de behuizing. Deze zijn goed zichtbaar.
  • De laptop kan niet meer normaal open en dicht.
  • De rand om het scherm zit los.
  • Het scherm niet instellen op de gewenste positie.
  • Het scharnier kan "vastlopen" en wordt moeilijker te verplaatsen.
  • Krakend geluid wanneer u het scherm probeert te open of sluiten.De kast van uw laptop of het scherm lijkt los te zitten? Waarschijnlijk wilt u uw Afgebroken laptop scharnier vervangen. Wij doen dat voor u!

 

 

 

Wat zijn de consequenties van een laptop gebroken scharnier?

 

  • De laptop behuizing kan kapot gaan waar de draadbouten zijn bevestigd.
  • De plastic houder die messing vasthoudt – schroeven zullen breken.
  • De scharnieren zullen in 2 stukken breken.
  • Het scherm stopt met werken, begint te flikkeren of het ergste stuk gaat.
  • De Lcd kabel (kabel van het scherm naar moederbord) stuk gaat.

 

Valt afgebroken laptop scharnier onder garantie?

 

Hoe is het scharnier afgebroken? Dat bepaald of het garantie is of niet. Garantie wil niet zeggen dat alles gedekt is in die periode. Wel dat u geholpen wordt bij problemen die ontstaan zijn door normaal gebruik en een gebrek die ontstaan is door problemen van de laptop zelf. Schade door eigen schuld valt nooit onder welke garantie dan ook, indien er sprake is van ondeskundig gebruik, van buitenaf komende onheilen (bliksem, water/vochtschade, val/stootschade, zandschade), wanneer consumentenelektronica voor professionele doeleinden wordt gebruikt en gebreken ontstaan door demontage.

Wettelijke garantie: De wettelijke garantie van (de meeste) producten is 6 maanden. Binnen de 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper, gaat het laptop scharnier na 6 maanden kapot moet de koper bewijzen dat het defect te maken heeft met een fout in het product (de bewijslast verschuift indien u extra (verlengende) garantie heeft ingekocht). Als u kunt aantonen dat de ontstane schade niet door u was veroorzaakt, u uiteraard recht zou hebben op een kosteloze reparatie door de verkoper (fabriek).

Bewijs voor garantie: Als u een scheurtje aan de behuizing ziet, hoort u krakend geluid of de scharnieren lopen zwaarder dan moet u dat gelijk bij de verkoper (fabrikant) vermelden. Reclame van de aanbieder (laptop tegen een val kan, speciaal ontworpen voor de zakelijke reiziger, magnesium of metalen behuizing) is wel een belangrijk bewijs. Op internet zoeken of meer mensen probleem met hetzelfde model hebben.

 

 

Laptop scharnier reparatiekosten.

 

Vanaf 65,00€ incl. de scharnieren kunt u bij Rocket Sale uw laptop scharnier laten vervangen.